Press "Enter" to skip to content

Nesne Yönelimli Programlama OOP

Yaşar SAFALI 1

Nesne Yönelimli Programlama OOP

Nesne Tabanlı Programlama veya Nesne Yönelimli Programlama OOP olarak bilinen Obejct Oriented Programming(OOP ) bir yazılım geliştirme sürecidir.Java dili Nesne Yönelimli Programlamayı en iyi şekilde kullanmamızı sağlayan bir programlama dilidir.Nesne Yönelimli Programlama karmaşık kod yapılarından kurtulup daha okunabilir ve daha kullanışlı kod yazmayı sağlar.Yazılan kodların daha sonra tekrar kullanımını sağlar.Nesne Yönelimli Programlama bilinmeden iyi projeler geliştirebilirsiniz.Ancak iyi bir programcı olmak için OOP bilmek gerekir.Nesne Tabanlı Programlamada bilinmesi gereken en temel iki tanım nesne ve class tanımlarıdır.Class ortak özellikleri olan üyelerin bir araya gelmesiyle oluşturduğu yapıdır.Nesne ise bu sınıflardan üretilenlerdir.En bilinen örnek Insan bir sınıftır.Ali ise o sınıftan türetilmiş bir nesnedir.

OOP temel ilkeleri şu şekildedir.

  • Soyutlama(Abstraction)

Bir nesneni belirli alanlarını dış dünyadan ayrı tutma işidir.Amaç programcıyı anlaşılması güç işlevlerden soyutlamaktır.Oop bu işlemi classlar yardımı ile yapar.

  • Kapsülleme (Encapsulation)

Bir nesnenin içerisinde yer alan bazı özellikleri kullanıcılardan gizleyebilmektir.Nesnenin içerisinde yer alan özelliklerin bozulmaması amaçlanır.Kapsülleme erişim belirleyiciler sayesinde sağlanır.

  • Kalıtım(Inherintence)

Kalıtım bir sınıfın başka bir sınıftan o sınıfın özelliklerini miras almasıdır.

  • Çok Biçimlilik(Polymorphism)

Farklı nesnelerin aynı olaylara cevap verebilme yeteneğidir.

Bu yazımızda OOP’ye giriş yaptık.Sonraki yazılarımızda yukarıda bahsettiğimiz ilkeleri Java üzerinde açıklayacağız .Bir sonraki yazımızda görüşmek dileğiyle.

  1. Mustafa uydaş Mustafa uydaş

    Yazınız çok güzel ve bilgi dolu çalışmalarınızın devamını dilerim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir